Translate

Δευτέρα, 10 Ιουλίου 2017

Νοσταλγία: παρουσίαση/απόσπασμα από την ποιητική συλλογή του ποιητή Νίκου Βαρδάκα

Το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής
Το εξώφυλλο της ποιητικής συλλογής

Η περίληψη του βιβλίου (free ebook)

Η «Νοσταλγία» εκδόθηκε το καλοκαίρι του 2016, από τις εκδόσεις Διάνυσμα. Είναι μια ποιητική συλλογή. Χαρακτηρίζεται από έντονο λυρισμό και συναίσθημα. Κατά κύριο λόγο στηρίζεται σε αληθινές ιστορίες που βίωσα με διάφορες γυναίκες κατά διαστήματα. Βέβαια βρίσκει κανείς στη συλλογή αυτή, και ένα ποίημα αφιερωμένο στην μεγάλη ηθοποιό  Έλλη Λαμπέτη που ως έφηβος κυρίως αλλά και μετά βέβαια θαύμαζα.

Ακολουθεί απόσπασμα του βιβλίου:

Μαζί  σου

Ταξιδεύω μαζί σου, σε λιμάνια  του
νου  μακριά  απ’ την  μέρα. Εκεί στο  σκοτάδι
του  απείρου  που  γελάνε  τα  αστέρια.
Ταξιδεύω  μαζί  σου, σε  βάθη  απόμακρα  των
ωκεανών  σμιλεμένα  από  τις  γοργόνες  του  βυθού.
Είναι  οι  φόβοι  μας  ψυχές που διψάνε για  αγάπη, μα
στέρεψαν  τα  δάκρυα  και  η  γιορτή  μας  έγινε  ζάλη.
Σ’ αγαπώ  περισσότερο όταν  σιωπάς, όταν  οι  ελπίδες
μας  ψάχνουν  λιμάνι.  Ένα  σπίτι  να  ζήσουμε  και  να  γεράσουμε
μακριά  απ’ την  πλάνη.


Συνείδηση

Έκλεισα  την  πόρτα  πίσω  μου.  Όπως κάθε
αρχή  ξεκινάει  από  ένα  τέλος. Η φωνή  της  έμοιαζε
με  παράκληση, αφορμή  να  ξεχάσουμε  ότι 
μας  πλήγωσε.
Αιτία  ήταν  κάθε  μέρα  και  νύχτα, μία  λέξη, μία
χειρονομία  που  έκοβε  σε  κομμάτια  την  συνείδηση
μας.  Ήμασταν  παγιδευμένοι  στα  θέλω  των  συγγενών
και  φίλων. Τα κενά  της  ζωής  τους, έψαχναν  εμάς  για 
αναπλήρωση.
Ίσως  η  απουσία  μου, να  είναι  αρκετή  για  λίγο  να  σηκώσει
την  σκόνη. Να  βάλουμε  τους   μικροεγωισμούς σε μία αγχόνη.
Όταν  κλωτσήσουμε  το  σκαμνάκι  που  τους  βαστάει, θα ερωτευθούμε
ξανά  όπως  εκείνη  την  θερινή  ραστώνη..


Έλλη (1926-1983)

Τα μάτια σου χάιδευαν τις παιδικές μου μνήμες
μπροστά στην οθόνη. Απρόσιτα και γεμάτα μαγεία
γοήτευαν τις σκέψεις.
Ο  έρωτας  σου  κάθε  φορά  με  τον  Δημήτρη,  είτε  μπροστά  από 
έναν  πίνακα  είτε  με  ρούχα  μαύρα  ήταν  η  εύφορη  γη  της  εφηβείας.
Πόνος  και  χαρά,  μέλλον  και  παρελθόν  ζευγάρωναν  σε  μια ταινία
ασπρόμαυρη  αλλά  με  χρώματα  της  ψυχής  να  προβάλουν  τόσο  οικεία.
Κάθε  που  απέναντι  στον  τοίχο, αντικρίζω τον μύθο σου σκέφτομαι
πόσο  ένα  πρόσωπο  μέσα  στον  χρόνο μπορεί  να  φεγγίζει, και  να  γίνεται
η  πρώτη  σου  αγάπη  όπως  τότε  στα  16..

Σημ: το ποίημα είναι αφιερωμένο στην ηθοποιό Έλλη Λαμπέτη


Ακολουθεί το βιογραφικό σημείωμα του ποιητή:

Γεννήθηκα το 1976 στήν Θεσσαλονίκη όπου και μένω. Το 2013 εκδόθηκε το έργο "Πλατεία Συντάγματος" από τις εκδόσεις "Ρώμη". Το 2014 επίσης κυκλοφόρησε σε συλλογή για το έτος Ελ Γκρέκο το κείμενο μου με τίτλο "Τολέδο εν καιρώ καταιγίδος" από τον ίδιο εκδοτικό οίκο όπως και το 2015 η ποιητική μου συλλογή με τίτλο "2015". Το 2015 κυκλοφόρησε το κείμενο μου με τίτλο "Αφιερωμένο" από την 2η ομαδική ποιητική συλλογή από τις εκδόσεις Διάνυσμα. Το 2016 πλέον από τις ίδιες εκδόσεις κυκλοφορεί η 3η ομαδική ποιητική συλλογή,όπου συμμετέχω με 2 κείμενα.
Σε μορφή free ebook κυκλοφόρησε με αυτοέκδοση το έργο μου "Μέχρι την Λύτρωση" το 2015. Με τις εκδόσεις Διάνυσμα κυκλοφόρησαν το 2016 τα έργα μου σε μορφή free ebook "Σαν νύχτες μοιάζουνε οι ελπίδες" και η "Νοσταλγία". Την ίδια χρονιά το κείμενο μου "Διαδρομή" συμμετέχει στην συλλογή Τρενογραφίες του tovivlio.net. Eπίσης κυκλοφορεί πλέον από το tovivlio.net το ebook με τίτλο "Bonsai stories" όπου υπάρχει το κείμενο μου "Σκοτάδι".
Όσον αφορά το 2016 στο blog μου, φιλοξενούνται 4 συλλογές μου. Τα "Αταίριαστα", τα "Πρώιμα (1992-2005)", τα "Κείμενα" και "2005-2015". To 2017 φιλοξενείται η νέα μου δουλειά με τίτλο "Συναισθήματα".

Η ποιητική συλλογή "Νοσταλγία" κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Διάνυσμα και μπορείτε να τη διαβάσετε ελεύθερα ΕΔΩ

Το προσωπικό ιστολόγιο του Νίκου Βαρδάκα: http://nicosvardakas.blogspot.gr/
Το προφίλ του στο facebook: https://www.facebook.com/nikblue.floyd

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου